Заяви обезщетение за забавен или отменен полет
ПРАВА НА ПЪТНИЦИТЕ
Можете да претендирате за правата си при:
- Закъснял повече от 3 часа полет.
- Отменен полет.
- Пропусната връзка (ако достигнете с повече от три часа закъснение крайната дестинация).
- Отказан достъп на борда.
_
ПРАВО НА ГРИЖА:
✨ Храни и напитки за времето на престоя;
✨ Настаняване в хотел и трансфер, когато заместващият полет е на следващия ден;
✨ Телефонни обаждания или електронни съобщения.
_
ПРАВО НА ОБЕЗЩЕТЕНИЕ:
(фиксирано според дължината на маршрута):
до 1 500км. – 250 евро
от 1 500км до 3 500км – 400 евро
над 3 500км – 600 евро
Забележка: Не се дължи обезщетение при извънредни обстоятелства (лошо време, стачка, терористична заплаха). Имайте предвид, че за да бъдат освободени от изплащане на обезщетение, авиокомпаниите трябва да докажат, че именно някоя избраните причини е довела до проблем с полета. Много често отказите за изплащане на обезщетения се оказват неоснователни.
СЪВЕТ: Пазете бордната си карта като доказателсвто, особено ако пътувате с чартърен полет.
_
КОИ ПОЛЕТИ ОБХВАЩА РЕГЛАМЕНТА?
- Всички излитащи от ЕС полети, независимо от националността на превозвача.
- Всички пристигащи е ЕС полети, когато превозвачът е регистриран в ЕС, Исландия, Норвегия и Швейцария.
В зависимост от маршрута обикновено обезщетението може да се претендира до 3 години от датата на полета.
_
Регламент 261/2004 на ЕС определя правата на пътниците, изполващи въздушен транспорт.